FETT-FORBRENNING

Jeg ligger på stranda og tenkte jeg skulle fortelle dere hvordan jeg tenker når jeg forsøker å ta av meg fett. For jeg vet det kan være krevende! Jeg kan hatt fremgang i for eksempel to uker og blir super motivert! Så kan jeg ha en uke hvor jeg ikke ser noe fremgang, og når uken er omme så har jeg lyst til å bare tenke “fuuuck jeg klarer det ikke, kan like gjerne bare droppe det”.

 

Men nå vet jeg at når det skjer så skal jeg gi det en calori boost for å få opp forbrenningen, for å så gå tilbake til mindre calorier. Ikke la det ligge på høye kalorier mer enn en dag, da det kan ødelegge for tidligere kaloriunneeskudd. Når du har fått gitt kroppen et kaloriboost vil forbrenningen være høyere når du går tilbake til lite kalorier igjen. Hvis du ikke gir den et kaloriboost, og spiser mindre mengde kalorier enn det du i utgangspunktet skal ha i deg foe å vedlikeholde vekten i for mange dager etter hverandre, (såkalte cheatdays/spisedager), vil kroppen registrere underskuddet og bremse forbrenningen så du utgjør mer energi ut i fra mindre mengde kalorier. Og da vil du ikke forbrenne like mye fett som før fordi det går tregere.

 

Egentlig så er dette en helt fantastisk overøevelses evne, og de som har vanskeligst for å gå ned i vekt kan være de som faktisk klarer seg sterkest gjennom en nød. …men sånn vil jo ikke vi at det skal være.🙈😂Hehehe… men derfor er det viktig å gi kroppen en boost før den går inn i dette energisparende moduset. Skal sies at det er etter ca 72 timer.

Så derfor ga jeg den et lite boost selv om jeg følte jeg ikke hadde hatt fremgang, og har fått super fremgang to dager etterpå. Ja dere ser jo selv formen på Instagram. @anne_cathrine_fit

Fettcellene, som kan bli like store som tennisballer, og når vi går ned i vekt så mister vi ikke fettceller, de krymper, de har en tendens til å fylle seg med vann før de krymper. Noe som kan føles demotiverende fordi vi ofte føler oss mer pløsete og tunge før vi mister vekt. Og da Kan det være lett å falle av om man er av den er u-tolmodige typen.

Skal ut å spise i kveld, så det ble dave a mat asparges og røkelaks, en bolle med litt gresk yogurt med bringebær, mandler og stevia og mørk sjokolade. Så da er det rom for litt ekstra kos.

Til lunch ble det grapefrukt, asparges og 50g biff. + 2 kaffe med mandelkrem.

 

 

Er du flink med alle måltidene dine ellers, er det rom for litt kos innimellom 🙂

 

 

Nydelig dag på stranda!!🌴☀

Prøver å få litt brunfarge til shooten med den amerikanske tv-kanalen som jeg skal ha i slutten av uka💪😅

Chili Coffee

– 2 ss pulver kaffe

– 1 kraftig dryss chili pulver

– 2/4 kopp kokende vann

– 1-2 ts stevia (så søt du ønsker den)

– 1/4 kopp mandel melk/ kokosnøtt melk

– Liten sprut mandel/ kokos krem

For ICE COFFEE:

+ isbiter.

Kan kjøres i blender med isbiter for å få den kald fort før du har på krem.

 

Et litt julete bilde, men det er jo snart jul. Føles ikke helt sånn i Miami. Har hørt de har på jule musikk i butikkene, men tror det skal mye til før jeg kommer inn i noe julestemning i år. Tidligere har jeg alltid hatt julestemning allerede i oktober.

 

Håper dere liker kaffen <3

-XOXO

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg